Webredacteur Frank heeft het druk, vanochtend. De nieuwe hoofdstructuur van de externe site moet deze week online, gekanteld naar de klant. Maar de indeling is nog niet af. Ook moet Frank een nieuwsbericht in 3 versies maken voor 3 verschillende themapagina’s. Dan gonst het van de geruchten over een nieuwe regeling of wet. Frank moet het uitzoeken. De directeur Sociale Zaken wil heel graag nog deze week op de site met een informerend interview. En Y., directeur Operations, gaat cameratoezicht invoeren en wil dat ‘motiverend’ uitleggen. Zodat er geen ‘rotzooi’ van komt.
Ga er maar aan staan, zo’n ochtend. Wat doe je eerst? Alles is even belangrijk en dringend, vindt elke ‘eigenaar’. Frank moet prioriteren, en hij heeft daarbij hulp nodig. En steun. Van een gezaghebbend persoon in de organisatie. Hij vindt zo iemand. Het eerste dat deze ervaren manager zegt? Die taken zijn voor verschillende doelgroepen. Extern, intern, klanten, relaties. Ja, maar wat is dan het belangrijkste? Alles, maar je kunt dat niet alleen. We halen er twee tijdelijke collega’s bij. Zodat we 3 webredacteuren hebben voor de drie doelgroepen van de organisatie. Herkenbaar, zo'n (blue) monday? Maar wat doet Frank zonder een begripvolle manager?
Ik ben Ernst Verrijk, handelsnaam Earnest en ik ben een sociaal-economisch journalist en (web)redacteur. Met mijn 30 jaar ervaring kan ik van alles voor u maken, zoals nieuwsberichten over ingewikkelde regelingen of veelgestelde vragen over een nieuwe app.
Ik stel zelf maar één eis: het moet ergens over gaan! Meer weten? Neem contact op.
Earnest. Als het snel duidelijk moet zijn.